5/04/2013

Tinerii si profesorii de religie

Share On Facebook ! Tweet This ! Share On Google Plus ! Pin It ! Share On Tumblr ! Share On Reddit ! Share On Linkedin ! Share On StumbleUpon !

Avem nevoie de Dumnezeu! Sunt convins de lucrul acesta. Insa, nu toti oamenii sunt convinsi nici de existenta lui Dumnezeu, nici de nevoia de El. Nu ne suntem suficienti insine! Avem nevoie de cineva langa noi! De aceea avem familie, de aceea ne cautam prieteni, de aceea cautam sa avem o prietena sau o prietena / sot sau sotie. Dar mai presus de oameni este Dumnezeu! Si Dumnezeu Insusi este intreit in persoane si este fireasca comuniunea prin comunicare intre persoane! Asa cum avem nevoie de oameni apropiati, tot asa chiar mai mult avem nevoie de Dumnezeu.

M-a invrednicit Dumnezeu sa fiu profesor de religie la liceu. M-am bucurat cand am prins post la liceu deoarece vroiam sa discut direct cu adolescentii. Aveam o experienta de dialog cu tinerii pe care mi-am facut-o in cei 4 ani de ASCOR (Asociatia Stundentilor Crestini Ortodocsi Romani), filiala Bucuresti din care vreo 3 ani am avut functia de Vicepresedinte a acestei asociatii. In cadrul acestei asociatii mi-am dezvoltat foarte mult abilitatile de comunicare cu cei din jur. Insa in aceasta asociatie intrau oamenii bisericii. Doream acum, sa intru in contact cu cei din "afara". Doream sa vad cum gandesc acesti adolescenti, sa facem oarecum un schimb de mentalitati si de ganduri. Am cautat sa le raspund la intrebarile lor legate de Biserica si de relatia lor cu Dumnezeu. 

Credeam cu putere ca dialogul cu ei, ii va schimba. Dar nici preotul la Biserica nu reuseste sa schimbe oamenii cu predica! Caci daca ii intrebi la sfarsitul predicii ce au retinut, iti vor raspunde negativ marea majoritate a credinciosilor. Asa e si in profesorat. Ma asteptam sa nu ma asculte toti, dar totusi am sperat ca macar cineva sa faca un pas in relatia sa cu Dumnezeu. 

Nu e usor sa intorci un suflet la Dumnezeu! Nu e deloc! Indrazneam sa cred ca eu voi reusi! Acum nu mai indraznesc sa zic asa ceva! Ma imbarbatez cand ma gandesc la cuvintele Mitropolitului Hierotheos Vlachos care explicand cuvintele Mantuitorului: "Unul este semanatorul, altul este seceratorul" spunea ca poate daca tu astazi spui un cuvand de folos celui necredincios, acesta cu toate ca nu baga in seama cuvantul tau, peste ceva timp cand va da cu capul de pragul de sus, isi va aduce aminte de cuvintele tale si se va intoarce spre Dumnezeu. Astfel, tu ai intors pe necredincios fara sa stii. Dumnezeu randuieste astfel ca tu sa nu stii pentru ca sa nu cazi in mandrie si sa iti pierzi rasplata! 

Suntem in Saptamana Patimilor! Doamne! Cat ai patimit pentru ca sa intorci lumea la tine din ratacire! Doamne! Cate minuni nu ai facut poporului evreu si ei tot nu te-au descoperit! Doamne! Cate minuni faci si azi in lume si noi oamenii tot nu te vedem!

De ce nu au nevoie oamenii de Dumnezeu?
Pentru ca le-ar strica toate planurile! Cum sa il accepti pe Dumnezeu in viata ta cand Dumnezeu zice: Sa nu furi! Sa nu fii desfranat! Sa nu ucizi! (Sa nu avortezi!) Sa nu minti! etc?
Ne place viata pacatoasa ca porcului mocirla! Hai sa recunoastem!

Nu avem curaj sa ne privim cine suntem in realitate!

Am explicat tinerilor pe indelete dupa puterea mea cat m-a luminat Dumnezeu. 

Am consiliat mai multi elevi in diferite probleme de familie. Doamne unii au mari probleme si tot nu alearga la Tine! Intr-o vineri am avut o surpriza oarecum neplacuta. Am venit la scoala cu laptopul si am pus la o clasa niste filmulete: Sunete din Iad si Falsa Plecare. La care o fata pe care am consiliat-o de cateva ori mi-a zis: "Domn Profesor! Dar chiar exista iad? Eu nu credeam ca exista!" Am ramas blocat! Am vorbit degeaba cat am consiliat-o! Pe ureche a intrat pe alta a iesit! 

Imi amintesc de cuvintele unei prietene de pe vremea cand eram inca elev la seminar. Imi povestea reactia colegelor ei de clasa (XI) la cuvintele parintelui profesor de religie. La ora de religie toti elevii  il aprobau pe profesorul de religie dar in pauza, in lipsa acestuia il luau in ras si il contraziceau. Cu siguranta se intampla astfel si la orele mele de religie. 

Nu nadajduiesc ca EU sa ii intorc pe elevi la Dumnezeu, ci ca Dumnezeu sa ma invredniceasca sa fiu doar un organ prin care EL sa le vorbeasca elevilor! Lucrarea de mantuire este a lui Dumnzeu! Foarte frumos spunea Sf. Ioan Gura de Aur ca Dumnezeu se foloseste de mainile si gura preotului pentru a sfinti lumea.

un umil profesor de religie

Author:

«
Next
Postare mai nouă
»
Previous
Postare mai veche

Niciun comentariu:

libris.ro
carturesti.ro

Popular Posts

OOKE

ookee.ro

top navigation

       
   
interlink.ro

Pagina de folos in lume

Labels

Inscris pe

Bloguri, Bloggeri si Cititori

Vizitatori pe blog

123

 
Copyright ©2016 Pagina de Folos • All Rights Reserved.
Template Design by BTDesigner • Powered by Blogger