Pages - Menu

5/11/2008

Canalul Dunăre-Bucureşti, visul lui Nicolae Ceauşescu, ar putea fi realizat din fonduri europene

Canalul Dunăre-Bucureşti ar putea fi realizat în cel puţin patru ani, iar costurile investiţiei se ridică la 450 de milioane de euro, proiect ce poate fi realizat din bani europeni, a declarat astăzi directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile Constanţa, Ovidiu Cupşa. Astfel s-ar putea realiza visul lui Nicolae Ceauşescu de a transforma Bucureştiul în oraş-port.El a afirmat azi la Constanţa, într-o conferinţă de presă, că au fost începute demersurile pentru promovarea unei hotărâri de guvern pentru trecerea din administrarea Ministerului Mediului în cea a Ministerul Transporturilor a cursurilor râurilor Argeş şi Dâmboviţa, pe care se vor realiza lucrările Canalului Dunăre-Bucureşti.După publicarea actul normativ, în aproximativ trei luni, Administraţia Canalelor Navigabile (ACN) va prelua şi inventaria activele şi va putea trece la realizarea studiilor de fezabilitate. Canalul Dunăre-Bucureşti va conecta Capitala la coridorul VII Paneuropean de Transport care va fi introdusă în circuitul capitalelor europene la Dunăre. Se va facilita astfel şi accesul direct la portul maritim Constanţa şi la reţeaua europeană interioară de căi navigabile.Porturile căii navigabile sunt situate unul în zona de sud- est a municipiului Bucureşti între localităţile 1 Decembrie şi Dărăşti de Ilfov, iar al doilea la Olteniţa la confluenţa râului Argeş cu fluviul Dunărea. Şeful ACN spune că prin aceste porturi se vor putea opera 20 milioane de tone marfă pe an ceea ce înseamnă aproximativ 30% din capacitatea Canalului Dunăre - Marea Neagră. Mai mult, canalul Dunăre-Bucureşti va putea fi folosit şi ca sursă de irigaţii pentru zonele adiacente, dar va avea şi rol de apărare împotriva inundaţiilor. Debitele de viitură vor fi controlate şi pe sectoarele din amonte de pe râul Argeş.Potrivit lui Ovidiu Cupşa, costurile investiţiei sunt de aproximativ 450 de milioane de euro, iar execuţia s-ar întinde pe cel puţin patru ani, perioada de amortizare a investiţiei fiind de 14 ani. El spune că avantajul unui astfel de proiect este că poate fi realizat din fonduri europene şi nu cu bani de la stat. Canalul Dunăre-Bucureşti este proiectat să aibă o lungime de 104 kilometri.
Preluat de pe>

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.