Pages - Menu

1/26/2013

De ce NU Cardului de Sanatate

CARDUL DE SANATATE

O ALTA AFACERE DUBIOASA IN PAGUBA ROMANILOR






1. Pentru ca este o noua mega-teapa in domeniul sanitar;
2. Pentru ca este anti-national prin scop si prin cheltuirea banilor personali si publici;
3. Pentru ca notiunea initiala, in 1998, de card national de sanatate, era valabila in conditiile asigurarilor facultative sociale de sanatate;
4. Pentru ca si-a pierdut sensul in 2006 cand acestea au devenit obligatorii;
5. Pentru ca este imposibil, tehnic si legislativ, sa aiba valabilitate in afara Romaniei;
6. Pentru ca un card de sanatate este un instrument financiar specific unor societati de asigurari private de sanatate;
7. Pentru ca de la un pret de cost de maxim 0,3 euro se va vinde cu aproape 3 euro;
8. Pentru ca se va vinde la aproximativ 15 milioane de cetateni, ceea ce inseamna un profit probabil de aproximativ 30 milioane de euro;
9. Pentru ca in afara acestui profit va mai aparea unul din obligativitatea cumpararii a aproximativ 30.000 de cititoare de carduri de catre medici, cabinete medicale, spitale;
10. Pentru ca va trebui cumparat si un soft special pentru aceste echipamente si pentru transmiterea datelor de la unii la altii;
11. Pentru ca deja s-au cheltuit peste 100 milioane de euro cu Sistemul Informatic Unic Integrat, cu mult peste cele 15 milioane cu care trebuia realizat;
12. Pentru ca s-au cheltuit in ultimii 10 ani cel putin alte 100 milioane de euro cu achizitii de calculatoare, servere si transmisii de date la casele de sanatate, cu eficienta aproape zero;
13. Pentru ca reprezinta o maxima intoxicare si o mare manipulare, fiind prezentat ca un instrument extrem de util pentru cetatean, desi in realitate este instrumentul prin care se incalca flagrant drepturile fundementale ale omului si demnitatea umana;
14. Pentru ca se doreste incalcarea agresiva a intimitati relatiei profesionale pacient-medic si confidentialitatii actului medical, dand posibilitatea accesarii abuzive si ilegale a unor date personale;
15. Pentru ca, astfel, se incalca dreptul constitutional la viata intima, familiala si privata;
16. Pentru ca incearca sa reduca activitatea medicala la o activitate strict financiar-contabila, in care pacientii ar reprezenta doar statistici, cifre si fluxuri de capital;
17. Pentru ca fiind cetatean roman, prin lege, esti asigurat obligatoriu in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, ceea ce face inutil orice document care sa dovedeasca aceasta calitate;
18. Pentru ca aproape toate datele consemnate pe acest card sunt datele din cartea de identitate;
19. Pentru ca este prevazut cu cip, ceea ce va alimenta in permanenta suspiciunea despre adevaratele performante si scopuri de utilizare ale acestuia;
20. Pentru ca identificarea unui asigurat se realizeaza extrem de simplu prin datele existente in documentul national de identitate (carte de identitate, certificat de nastere - CNP), nefiind necesara emiterea unui alt cod national de asigurat de sanatate;  
21. Pentru ca grupa de sange si Rh-ul trebuie consemnate pe cartea de identitate;
22. Pentru ca dovedirea achitarii contributiei la Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate trebuie asigurata de catre baza de date a Ministerului Finantelor Publice (Casei Nationale de Sanatate) unde ar trebui sa existe permanent o situatie actualizata a fiecarui contribuitor;
23. Pentru ca exista o solutie extrem de simpla pentru toate problemele sistemului de asiguari si anume iesirea Fondului de Sanatate din bugetul consolidat si mutarea lui din trezoreria statului la C.E.C., unde se afla si in perioada interbelica si unde ar putea genera dobanda;
24. Pentru ca C.E.C. este o banca istorica, 100% romaneasca, cu actionar unic Ministerul Finantelor Publice, modernizata, cu o organizare nationala, cu sucursale in toate orasele;
25. Pentru ca prin aceasta mutare se rezolva imediat problema achitarii contributiei si a evidentei acesteia, C.E.C. avand deja toata infrastructura informatica si de personal specializat, inclusiv posibilitatea emiterii uni card, din fonduri proprii;
26. Pentru ca astfel se transfera unei structuri profesioniste mai mult de jumatate din activitatea caselor de sanatate, cea de evidenta platitori, incasare, gestionare si decontare, extrem de greoaie si supusa coruptiei in acest moment, cheltuielile imense din Fondul de Sanatate cu salarizarea personalului acestora putand fi reduse substantial, in acelasi timp cu reducerea semnificativa a birocratiei excesive existente la acest moment;
27. Pentru ca exista suficiente instrumente de urmarire a accesarii serviciilor medicale chiar si in acest moment, cu atat mai mult in cazul transferarii Fondului de Sanatate;
28. Accesul rapid la informatii medicale despre pacient in caz de urgente medicale, invocat de subsecretarul de stat ARAFAT, este un argument FALS intrucat medicina de urgenta pregateste medicii pentru aceste situatii;
29. Pentru ca necesitatea obligativitatii consemnarii pentru intreaga populatie a acordului de prelevare a organelor in caz de deces, invocata de subsecretarul de stat ARAFAT si ministrul CSEKE, este DEOSEBIT DE PERICULOASA intrucat atenteaza grav la viata si integritatea corporala a posesorului unui asemenea document electronic, acesta putand fi modificat cu usurinta in scopul  prelevarii de organe;
30. Pentru ca insistenta subsecretarului de stat ARAFAT a ministrului CSEKE si a presedintelui CNAS, DUTA la necesitatea aparitiei unei Fise medicale electronice, pentru fiecare cetatean, intr-o baza de date nationale este FALSA SI PERICULOASA, intrucat aceasta, daca exista, trebuie sa ramana doar in baza de date securizata a medicului de familie, singurul raspunzator de confidentialitatea datelor medicale individuale (si doar ca o facilitate pentru evidentele medicale ale acestuia, in paralel cu suportul de hartie);
31. Pentru ca aparitia acestui card, in vederea constituirii unei magabaze nationale cu datele privind sanatatea fiecarui cetatean, este DEOSEBIT DE PERICULOASA, si ATENTEAZA LA SIGURANTA INDIVIDUALA SI NATIONALA, transformand populatia Romaniei in rezervor planetar oficial de organe  umane prin crearea celei mai mari baze de acorduri de prelevare de organe, cu toate datele de sanatate individuale, inclusiv cu cele de compatibilitate, dand posibilitatea folosirii neautorizate, in scopuri nelegale a acestor date confidentiale, de catre peroane sau organizatii care le pot accesa;
32. Pentru ca este FALSA superioritatea securitatii datelor electronice fata de cele pe suport de hartie, invocata de ministrul sanatatii CSEKE, fiind cunoscuta marea vulnerabilitate a datelor electronice la lipsa de curent electric si la virusi electronici;
33. Pentru ca exista o mare atractie a unor persoane neautorizate, individuale sau organizate, de a accesa/modifica documente si date electronice din bazele de date sau de pe carduri de genul celui aflat in discutie;
34. Pentru ca securizarea si gestionarea bazei de date si a documentelor medicale va necesita o infrastructura atat soft cat si hard, foarte costisitoare, cu necesitati greu de banuit la acest moment, o actualizare permanenta si eforturi deosebite si costisitoare de a face fata amenintarilor din exterior;
35. Pentru ca asemenea cheltuieli, in asemenea scopuri, nici macar tarile cu economii performante nu sunt dispuse sa le sustina;
36. Pentru ca se va reusi prin acest card antinational, intentionat sau nu, in mod ironic, o supraveghere totala a populatiei unei tari europene, un vis de dictator si servicii secrete, cu beneficiari oculti, cu scopuri neclare, in conditiile acordului inconstient al unei populatii manipulate, neinformate corect si chiar mai mult, pe banii acesteia;
37. Pentru ca nu trebuie sa uitam etniile celor doi principali decidenti din sanatatea romaneasca, a ministrului si a subsecretarului de stat din Ministerul Sanatatii, cei care sunt cei mai insistenti si grabiti pentru aparitia acestui sistem, care dau un tablou de tip secol XVIII, cu o dominatie imperialista dualista in tandem cu o alta necrestina, peste o masa de valahi ingenuncheati;
38. Pentru ca sistemul sanitar se poate reforma prin metode simple, cu cheltuieli minime, la indemana noastra, cu conditia sa fim dispusi sa la vedem si sa le acceptam;
39. Pentru ca mai exista suficienti romani pregatiti si cu chef de munca in folosul neamului si al tarii.  
OPRITI APARITIA ACESTEI NOI MEGA-TEPE!
OPRITI APARITIA CARDULUI ANTI-NATIONAL DE SANATATE
                Dr. Vasile Astarastoae, presedintele Colegiului Medicilor din Romania demonstreaza la RFI: Cardul de sanatate cu cip este o incercare de abuz din partea statului si comporta riscuri pe toate planurile
Rezumatul ideilor din emisiune:
                -Cardul este numai APARENT in favoare asiguratilor.
                Cardul nu ar putea contine acordul prezumat pentru transplant de organe, decat daca legea va fi schimbata: in actuala forma a Legii si a proiectului, precum si potrivit declaratiilor ministrului Sanatatii, acordul este de tip informat.
-Este periculos sa fie puse informatiile medicale personale pe cip, deoarece acesta nu este protejat. Oricine are un cititor de cipuri compatibil poate afla tot. Acest lucru violeaza drepturile la intimitate si la demnitate ale persoanei si poate aduce mari prejudicii. La Consiliul Europei exista o imensa presiune din partea angajatorilor si a firmelor de asigurari pentru a deveni licita predictibilitatea ca cineva sa se poata imbolnavi de o anumita boala sau sa evolueze intr-un anumit fel, pe baza unui prognostic. Dar o persoana poate sa aiba un risc de o anumita boala, pe care sa n-o faca. Forta financiara pe care o fac marile societati de asigurare asupra expertilor de la C.E., ii fac pe unii dintre acestia sa cedeze, in sensul acceptarii principiului predictibilitatii bolii, iar persoana sa nu mai poata incheia un contract de asigurare, sau i se  dubleaza ori tripleaza prima de asigurare.
-Exista riscul discriminarii persoanelor pe baza informatiilor personale asupra starii de sanatate, atata vreme cat acestea nu mai sunt protejate.
-Datele medicale pot fi utilizate inclusiv pentru a distruge o anumita persoana, mai ales intr-o societate conflictuala ca a noastra.
-Devenim vulnerabili fata de Stat si fata de anumite institutii care ne pot marginaliza.
-Era posibila crearea unui sistem de carduri de sanatate fara cipuri, care sa fie conectat la un sistem informatic national (SIUI), care este, teoretic, protejat si confidential.
-Se aminteste si despre licitatia organizata de Ministerul Sanatatii inaite de a se fi pus capat dezbaterilor asupra proiectului.
-Lipseste orice analiza etica a acestei actiuni.
-Exista o tendinta, din partea Statului, spre autoritarism si paternalism excesiv, in sensul de a cauta a se cunoaste totul despre cetateni si de a fi dirijati de catre cei care "stiu mai bine".
-"Fereste-ma, Doamne, de prostul harnic"...
-Este o incercare de abuz din partea statului si nu exista dezbateri publice.
-Mi se introduce o noua taxa, fara sa fiu intrebat, desi platesc asigurarile de sanatate.
-In privinta donarii de organe: vom intra in circuitul European si vom transfera numarul de organe disponibile spre alte tari. Si daca ar exista mai multi donatori de organe, nu vor exista mai multe transplanturi in tara noastra. Asta pentru ca fondurile de la noi disponibile pentru transplanturi de organe sunt limitate, iar cresterea numarului de donatori ar depasi limita bugetara.
-Oare de ce aceasta goana dupa transplant? De ce nu se aloca fonduri pentru campanii de informare a populatiei si pentru a face un sistem bine organizat de transplant?
-Situatia din Spania (unde exista acordul prezumat soft, din parte familiei) - da nastere la puternice discriminari inpotriva imigrantilor, care nu au familiile alaturi de ei, acolo.
-In alte tari (ex: Anglia) se fac campanii puternice pentru introducerea consimtamantului prezumat.
-Nu exista nicio ratiune sa se abandoneze consimtamantul informat in favoarea celui prezumat.
-Introducerea acordului prezumat nu creste numarul de organe disponibil (concluzia uni raport din Anglia, facuta de o comisie formata din membri adepti chiar ai consimtamantului prezumat).
-Nu este S.F. ceea ce se spune despre abuzurile care pot sa apara! Trebuie sa existe un control etic. Exista un comert ilicit de organe de transplant, este dovedit, iar acordul prezumat ridica aceasta problema.
-Medicii sunt si ei oameni. Daca ne uitam la istoria sec. XX, o sa vedem ca medicii erau cei care faceau experimente in lagarele de concentrare naziste, medicii erau cei care faceau abuzuri in psihiatria sovietica...
-Acolo unde exista posibilitate de abuz e bine sa ne retinem.
-Ultimul exemplu este A1H1 (gripa porcina). In acest moment s-a dovedit ca cei care au intretinut spaima au avut contracte cu firmele ce au produs vaccinurile.
-Cardul de sanatate - cu cip (putea fi si o varianta fara), creeaza mari dificultati si poate chiar impiedica accesul la serviciile medicale.
-Vor exista dificultati tehnice in operabilitatea sistemului.
Trimiteti mai departe. Oamenii trebuie sa stie...   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.