O
ALTA AFACERE DUBIOASA IN PAGUBA ROMANILOR
1. Pentru ca este o noua mega-teapa in
domeniul sanitar;
2. Pentru ca este anti-national prin scop
si prin cheltuirea banilor personali si publici;
3. Pentru ca notiunea initiala, in 1998, de
card national de sanatate, era valabila in conditiile asigurarilor facultative
sociale de sanatate;
4. Pentru ca si-a pierdut sensul in 2006
cand acestea au devenit obligatorii;
5. Pentru ca este imposibil, tehnic si
legislativ, sa aiba valabilitate in afara Romaniei;
6. Pentru ca un card de sanatate este un
instrument financiar specific unor societati de asigurari private de sanatate;
7. Pentru ca de la un pret de cost de maxim
0,3 euro se va vinde cu aproape 3 euro;
8. Pentru ca se va vinde la aproximativ 15
milioane de cetateni, ceea ce inseamna un profit probabil de aproximativ 30
milioane de euro;
9. Pentru ca in afara acestui profit va mai
aparea unul din obligativitatea cumpararii a aproximativ 30.000 de cititoare de
carduri de catre medici, cabinete medicale, spitale;
10. Pentru ca va trebui cumparat si un soft
special pentru aceste echipamente si pentru transmiterea datelor de la unii la
altii;
11. Pentru ca deja s-au cheltuit peste 100
milioane de euro cu Sistemul Informatic Unic Integrat, cu mult peste cele 15
milioane cu care trebuia realizat;
12. Pentru ca s-au cheltuit in ultimii 10
ani cel putin alte 100 milioane de euro cu achizitii de calculatoare, servere
si transmisii de date la casele de sanatate, cu eficienta aproape zero;
13. Pentru ca reprezinta o maxima
intoxicare si o mare manipulare, fiind prezentat ca un instrument extrem de
util pentru cetatean, desi in realitate este instrumentul prin care se incalca
flagrant drepturile fundementale ale omului si demnitatea umana;
14. Pentru ca se doreste incalcarea
agresiva a intimitati relatiei profesionale pacient-medic si confidentialitatii
actului medical, dand posibilitatea accesarii abuzive si ilegale a unor date
personale;
15. Pentru ca, astfel, se incalca dreptul
constitutional la viata intima, familiala si privata;
16. Pentru ca incearca sa reduca
activitatea medicala la o activitate strict financiar-contabila, in care
pacientii ar reprezenta doar statistici, cifre si fluxuri de capital;
17. Pentru ca fiind cetatean roman, prin
lege, esti asigurat obligatoriu in sistemul asigurarilor sociale de sanatate,
ceea ce face inutil orice document care sa dovedeasca aceasta calitate;
18. Pentru ca aproape toate datele
consemnate pe acest card sunt datele din cartea de identitate;
19. Pentru ca este prevazut cu cip, ceea ce
va alimenta in permanenta suspiciunea despre adevaratele performante si scopuri
de utilizare ale acestuia;
20. Pentru ca identificarea unui asigurat
se realizeaza extrem de simplu prin datele existente in documentul national de
identitate (carte de identitate, certificat de nastere - CNP), nefiind necesara
emiterea unui alt cod national de asigurat de sanatate;
21. Pentru ca grupa de sange si Rh-ul
trebuie consemnate pe cartea de identitate;
22. Pentru ca dovedirea achitarii contributiei
la Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate trebuie asigurata de
catre baza de date a Ministerului Finantelor Publice (Casei Nationale de
Sanatate) unde ar trebui sa existe permanent o situatie actualizata a fiecarui
contribuitor;
23. Pentru ca exista o solutie extrem de
simpla pentru toate problemele sistemului de asiguari si anume iesirea Fondului
de Sanatate din bugetul consolidat si mutarea lui din trezoreria statului la
C.E.C., unde se afla si in perioada interbelica si unde ar putea genera
dobanda;
24. Pentru ca C.E.C. este o banca istorica,
100% romaneasca, cu actionar unic Ministerul Finantelor Publice, modernizata,
cu o organizare nationala, cu sucursale in toate orasele;
25. Pentru ca prin aceasta mutare se
rezolva imediat problema achitarii contributiei si a evidentei acesteia, C.E.C.
avand deja toata infrastructura informatica si de personal specializat,
inclusiv posibilitatea emiterii uni card, din fonduri proprii;
26. Pentru ca astfel se transfera unei
structuri profesioniste mai mult de jumatate din activitatea caselor de
sanatate, cea de evidenta platitori, incasare, gestionare si decontare, extrem
de greoaie si supusa coruptiei in acest moment, cheltuielile imense din Fondul
de Sanatate cu salarizarea personalului acestora putand fi reduse substantial,
in acelasi timp cu reducerea semnificativa a birocratiei excesive existente la
acest moment;
27. Pentru ca exista suficiente instrumente
de urmarire a accesarii serviciilor medicale chiar si in acest moment, cu atat
mai mult in cazul transferarii Fondului de Sanatate;
28. Accesul rapid la informatii medicale
despre pacient in caz de urgente medicale, invocat de subsecretarul de stat
ARAFAT, este un argument FALS intrucat medicina de urgenta pregateste medicii
pentru aceste situatii;
29. Pentru ca necesitatea obligativitatii
consemnarii pentru intreaga populatie a acordului de prelevare a organelor in
caz de deces, invocata de subsecretarul de stat ARAFAT si ministrul CSEKE, este
DEOSEBIT DE PERICULOASA intrucat atenteaza grav la viata si integritatea
corporala a posesorului unui asemenea document electronic, acesta putand fi
modificat cu usurinta in scopul
prelevarii de organe;
30. Pentru ca insistenta subsecretarului de
stat ARAFAT a ministrului CSEKE si a presedintelui CNAS, DUTA la necesitatea
aparitiei unei Fise medicale electronice, pentru fiecare cetatean, intr-o baza
de date nationale este FALSA SI PERICULOASA, intrucat aceasta, daca exista,
trebuie sa ramana doar in baza de date securizata a medicului de familie, singurul
raspunzator de confidentialitatea datelor medicale individuale (si doar ca o
facilitate pentru evidentele medicale ale acestuia, in paralel cu suportul de
hartie);
31. Pentru ca aparitia acestui card, in
vederea constituirii unei magabaze nationale cu datele privind sanatatea
fiecarui cetatean, este DEOSEBIT DE PERICULOASA, si ATENTEAZA LA SIGURANTA
INDIVIDUALA SI NATIONALA, transformand populatia Romaniei in rezervor planetar
oficial de organe umane prin crearea celei
mai mari baze de acorduri de prelevare de organe, cu toate datele de sanatate
individuale, inclusiv cu cele de compatibilitate, dand posibilitatea folosirii
neautorizate, in scopuri nelegale a acestor date confidentiale, de catre
peroane sau organizatii care le pot accesa;
32. Pentru ca este FALSA superioritatea
securitatii datelor electronice fata de cele pe suport de hartie, invocata de
ministrul sanatatii CSEKE, fiind cunoscuta marea vulnerabilitate a datelor
electronice la lipsa de curent electric si la virusi electronici;
33. Pentru ca exista o mare atractie a unor
persoane neautorizate, individuale sau organizate, de a accesa/modifica
documente si date electronice din bazele de date sau de pe carduri de genul
celui aflat in discutie;
34. Pentru ca securizarea si gestionarea
bazei de date si a documentelor medicale va necesita o infrastructura atat soft
cat si hard, foarte costisitoare, cu necesitati greu de banuit la acest moment,
o actualizare permanenta si eforturi deosebite si costisitoare de a face fata
amenintarilor din exterior;
35. Pentru ca asemenea cheltuieli, in
asemenea scopuri, nici macar tarile cu economii performante nu sunt dispuse sa
le sustina;
36. Pentru ca se va reusi prin acest card
antinational, intentionat sau nu, in mod ironic, o supraveghere totala a
populatiei unei tari europene, un vis de dictator si servicii secrete, cu beneficiari
oculti, cu scopuri neclare, in conditiile acordului inconstient al unei
populatii manipulate, neinformate corect si chiar mai mult, pe banii acesteia;
37. Pentru ca nu trebuie sa uitam etniile
celor doi principali decidenti din sanatatea romaneasca, a ministrului si a subsecretarului
de stat din Ministerul Sanatatii, cei care sunt cei mai insistenti si grabiti
pentru aparitia acestui sistem, care dau un tablou de tip secol XVIII, cu o dominatie
imperialista dualista in tandem cu o alta necrestina, peste o masa de valahi
ingenuncheati;
38. Pentru ca sistemul sanitar se poate
reforma prin metode simple, cu cheltuieli minime, la indemana noastra, cu
conditia sa fim dispusi sa la vedem si sa le acceptam;
39. Pentru ca mai exista suficienti romani
pregatiti si cu chef de munca in folosul neamului si al tarii.
OPRITI APARITIA ACESTEI NOI MEGA-TEPE!
OPRITI
APARITIA CARDULUI ANTI-NATIONAL DE SANATATE
Dr.
Vasile Astarastoae, presedintele Colegiului Medicilor din Romania
demonstreaza la RFI: Cardul de sanatate cu cip este o incercare de abuz din
partea statului si comporta riscuri pe toate planurile
Rezumatul
ideilor din emisiune:
-Cardul este numai APARENT in favoare asiguratilor.
Cardul nu
ar putea contine acordul prezumat pentru transplant de organe, decat daca
legea va fi schimbata: in actuala
forma a Legii si a proiectului, precum si potrivit declaratiilor ministrului
Sanatatii, acordul este de tip informat.
-Este periculos sa fie puse informatiile
medicale personale pe cip, deoarece acesta nu este protejat. Oricine are un
cititor de cipuri compatibil poate afla tot. Acest lucru violeaza
drepturile la intimitate si la demnitate ale persoanei si poate aduce mari
prejudicii. La Consiliul Europei exista
o imensa presiune din partea angajatorilor si a firmelor de asigurari pentru a
deveni licita predictibilitatea ca cineva sa se poata imbolnavi de o anumita
boala sau sa evolueze intr-un anumit fel, pe baza unui prognostic. Dar o
persoana poate sa aiba un risc de o anumita boala, pe care sa n-o faca. Forta financiara pe care o fac marile
societati de asigurare asupra expertilor de la C.E., ii fac pe unii dintre
acestia sa cedeze, in sensul acceptarii principiului predictibilitatii bolii,
iar persoana sa nu mai poata incheia un contract de asigurare, sau i se dubleaza ori tripleaza prima de asigurare.
-Exista riscul discriminarii persoanelor pe
baza informatiilor personale asupra starii de sanatate, atata vreme cat acestea
nu mai sunt protejate.
-Datele medicale pot fi
utilizate inclusiv pentru a distruge o anumita persoana, mai ales intr-o
societate conflictuala ca a noastra.
-Devenim vulnerabili fata de
Stat si fata de anumite institutii care ne pot marginaliza.
-Era posibila crearea unui sistem de carduri
de sanatate fara cipuri, care sa fie conectat la un sistem informatic national
(SIUI), care este, teoretic, protejat si confidential.
-Se
aminteste si despre licitatia organizata de Ministerul Sanatatii inaite de a se
fi pus capat dezbaterilor asupra proiectului.
-Lipseste orice analiza etica a acestei
actiuni.
-Exista o tendinta, din partea
Statului, spre autoritarism si paternalism excesiv, in sensul de a cauta a se
cunoaste totul despre cetateni si de a fi dirijati de catre cei care "stiu
mai bine".
-"Fereste-ma,
Doamne, de prostul harnic"...
-Este o incercare de abuz din
partea statului si nu exista dezbateri publice.
-Mi se introduce o noua taxa,
fara sa fiu intrebat, desi platesc asigurarile de sanatate.
-In privinta donarii de organe:
vom intra in circuitul European si vom transfera numarul de organe disponibile
spre alte tari. Si daca ar exista mai multi donatori de organe, nu vor
exista mai multe transplanturi in tara noastra. Asta pentru ca fondurile de la noi disponibile
pentru transplanturi de organe sunt limitate, iar cresterea numarului de
donatori ar depasi limita bugetara.
-Oare
de ce aceasta goana dupa transplant? De ce nu se aloca fonduri pentru campanii
de informare a populatiei si pentru a face un sistem bine organizat de transplant?
-Situatia din Spania (unde exista acordul
prezumat soft, din parte familiei) - da nastere la puternice discriminari
inpotriva imigrantilor, care nu au familiile alaturi de ei, acolo.
-In
alte tari (ex: Anglia ) se fac campanii
puternice pentru introducerea consimtamantului prezumat.
-Nu exista nicio ratiune sa se abandoneze
consimtamantul informat in favoarea celui prezumat.
-Introducerea acordului
prezumat nu creste numarul de organe disponibil
(concluzia uni raport din Anglia , facuta de o
comisie formata din membri adepti chiar ai consimtamantului prezumat).
-Nu este S.F. ceea ce se spune
despre abuzurile care pot sa apara! Trebuie sa existe un control etic. Exista
un comert ilicit de organe de transplant, este dovedit, iar acordul prezumat
ridica aceasta problema.
-Medicii sunt si ei oameni.
Daca ne uitam la istoria sec. XX, o sa vedem ca medicii erau cei care faceau
experimente in lagarele de concentrare naziste, medicii erau cei care faceau
abuzuri in psihiatria sovietica...
-Acolo unde exista posibilitate
de abuz e bine sa ne retinem.
-Ultimul exemplu este A1H1
(gripa porcina). In acest moment s-a dovedit ca cei care au intretinut
spaima au avut contracte cu firmele ce au produs vaccinurile.
-Cardul de sanatate - cu cip (putea
fi si o varianta fara), creeaza mari dificultati si poate chiar impiedica
accesul la serviciile medicale.
-Vor exista dificultati tehnice
in operabilitatea sistemului.
Trimiteti
mai departe. Oamenii trebuie sa stie...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.