de Katerine Perlo Prestonpans,
Callum Hendersen Kilsyth, “Herald
Scotland”
N-ai putea şti niciodată din relatarea părerilor
reverendului David Robertson că unii oameni acceptă drepturi pentru transsexuali
şi căsătorii în cadrul aceluiaşi sex şi au vederi de aripă stângă dar totuşi
sunt împotriva avortului (avortul, drepturi pentru transsexuali şi căsătorii în
cadrul aceluiaşi sex, dacă nu le accepţi atunci eşti un nenorocit de aripă
dreaptă… Sunt obişnuit cu asta.., Ştiri, ianuarie 2010). N-ai şti niciodată că
există argumente sociale şi laice împotriva
acestui act (avortul).
Organizaţii ca
Feminists for Life, în America şi mult mai vechea Women for Life, în Regatul
Unit (nu autentica reacţionară Women
for Life International), au argumentat că politica curentă a avortului subscrie la condiţiile modeste şi
statutului slab al mamelor, în special al mamelor singure şi sărace şi este un
substitut ieftin al reformei radicale. Într-adevăr, săracia şi prejudecăţile sunt adessea folosite ca
argumente pentru avort.
Din punctul meu de vedere, punctul de
cotitură ideologic a sosit în 1974, când Keith Joseph a făcut cunoscuta
afirmaţie că “stocul nostru uman este ameninţat” prin faptul că, copii sunt născuţi de tipuri gresite de mamă. Eram
însărcinată cu al doilea copil şi de fapt el vorbea despre mine şi copiii mei,
din moment ce eram necăsătorită (astfel, imoral) şi de un anumit tip (astfel, clasa
socială cinci şi prostuţă). Discursul nu era despre
avort. Dar m-a condus, ca o stângistă şi feministă care susţinuse avortul, să
recunosc acel program ca unul de purificare genetică şi socială, oricare ar fi
fost amăgirile celor care l-au propus.
Pentru a întări acordul aripii stângi asupra subiectului,
etichete ca “nenorocit de dreapta” sunt aplicate oricui pune în discuţie realitatea “alegerii” pentru femeile
singure şi sărace, oricui îşi exprimă
dezgustul pentru brutalitatea avortului
la termen deplin (naştere?, n. trad.) sau
oricui sprijină părinţii copiilor handicapaţi: părinţi care sunt blamaţi pentru că au dat naştere
la “poveri
în societate”. În locul dezbaterii deschise
avem pretinsa dezbatere care atribuie întreaga
opoziţie unora cum ar fi Free Church of Scotland.
Desigur că este lăudabil
să susţii drepturile femeilor şi drepturile tuturor sectoarelor societăţii (Sprijinirea dreptului de a
alege, Ştiri, 3 ianuarie). Totuşi grupul social cu cea mai
mare nevoie de protecţie este cel al nenăscuţilor. Prea
vulverabili ca să se poată apăra singuri, nenăscuţii sunt cei mai „neprotejaţi”. Într-o societate care într-o singură generaţie a
schimbat drepturile oamenilor în atât de multe sectoare este timpul ca să fie
discutate drepturile nenăscuţilor. Să sperăm că dacă avortul este eradicat,
Scoţia poate conduce calea în ceea ce priveşte protecţia nenăscuţilor şi
susţinerea drepturilor celor cu adevărat vulnerabili, a pruncilor din pântece.
Traducerea Liviu Airinei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.